Sätt upp mål!

Det jag verkligen vill är att vara lycklig och jag borde därför sätta upp mina mål därefter. Nästa fråga blir naturligtvis: vad är det som gör mig lycklig?

Några säger säkert "Ja, en röd Ferrari för 3 miljoner skulle göra mig toklycklig!". Men då tror jag inte att de har tänkt igenom det ordentligt. Visst, en som är riktigt insnöad på bilar och älskar att vara ute och köra skulle säkert bli lyckligare av en sportbil. Men många vill ha en cool bil för andra anledningar såsom tjejer, status och skryträttigheter. Och då är det ju inte bilen de verkligen vill ha utan de saker som bilen ger. Jag tror det är viktigt att inse den skillnaden för att kunna nå sina mål.

Efter att ha funderat på det här ganska mycket så har jag kommit fram till några punkter som jag verkligen behöver för att vara lycklig:

*Ha en god hälsa
* Äta nyttigare
* Börja träna regelbundet

*Älska och va älskad
* En bra kille att dela mitt liv med
* Leva ett socialt liv
* Ha några riktigt nära vänner

*Leva i nuet
* Tillbringa så mycket tid som möjligt med saker jag tycker om
* Inte behöva oroa mig för min ekonomi
* Känna att folk accepterar mig för den jag är


Vad är lycka?
Lycka. Vad är egentligen det? Hur kan man veta när man är lycklig? Och när man bör vara lycklig? Varför är man aldrig lycklig när man borde? Med vänner, pojkar som är kära i en, bra familj och bra betyg borde man väl vara lycklig? Det finns ju alltid de som har det så ofantligt mycket sämre. Man borde skratta sig lycklig över allt man har. Ändå sitter man vid datorn och gråter. Ligger på sängen och gråter. Snyftar, och det är inte glädjetårar. Vad är det som är fel?

Vad är lycka för er?