Jag tänker

Jag tänker på dig varje vaken sekund.Jag drömmer om dig varje natt.Jag tänker på dig varje gång jag lägger mig i sängen.Och önskar bara att du låg brevidVarje morgon är det tanken på dig som ger mig kraft att gå upp.Tanken på att kanske få träffa dig.Jag tänker på dig varje fotbollsmatch.Jag tänker på dig vare gång det blir mål,Och önskar jag fick dela glädjen med dig.Jag tänker på dig vid varje förlust,Och önskar att du kunde hålla om mig.För varje gång jag är nära dig blir jag glad.Och jag känner mitt hjärta slå dubbla slag.Jag tänker på dig varje kväll på krogen.Och önskar du kunde ta mig där ifrån.Jag tänker på dig varje gång jag är på väg hem.Och önskar att det var just dig jag kom hem till.Jag tänker på dig varje gång jag väntar på bussen,För med tanken på dig kan jag vänte hur länge som helst.Jag tänker på dig varje gång.Jag ser ett lykligt par gå och hålla om varandra.Och önskar att det var du och jag som gick där.Jag tänker på dig varje matte lektion.Och inser hur enkelt vi kan lösa alla våra problem.Och tänker på att det är du och jag mot världen.
Tänk om man fick ligga, i din famn, kyssa din hand,
känna våra hjärtan, slå i takt, med varan,
njuta, när dina fingrar, smeker, emot mina armar,
höra din röst, som fyller, min ensamhet med tröst,
det är en dröm, en saga, en önskan, som med dig, jag vill dela.
Lägger mitt huvud emot din mage och stirrar upp på stjärnorna,
någon dag så kommer du vara en stjärna och jag din himmel,
folk kommer se på dig som gudinna och följa dig dag som natt,
den dagen har du fått ditt allt och jag dig



Ser en äng,
ser ett frö,
som växer upp,
som blir en ros,
en ros av lycka,
en ros av glädje,
en ros av skönhet
den rosen är du.



.: Katja :.
2009-03-18 | 21:25:32 | http://smultronduvan.blogg.se/
Hej!

Hur tror du att provet gick??

Fint du skriver!!! =)

Nu ska jag nanna..

Natti.. natt..
.: Jessica :.
2009-03-18 | 21:50:46 | http://Http://banditkoll.blogg.se
Fin text! Och jättekul att du hälsade på hos mig och kommenterade. Du får jättegärna delta i min utmaning du med, att nämna tre saker du gillar med bloggar och tre saker som du ogillar i bloggar. Reglerna finns mer ingående på min blogg som du kanske redan har sett.



Tack för ditt besök, hoppas du kommer tillbaka!!

KRAM

Jessica