Vän

Vänskap är som en smal tråd på bristningsgränsen
du vet aldrig när det brister
Vänskap är som elden
du vet aldrig när den slocknar
Vänskap är som floden
du vet aldrig när den slutar flöda
Vänskap är som ett ljus
det brinner neråt
precis som vänskap kan gå utför.

Vänskap

 Hur mäter man vänskap?

Går det att mäta?

Är det tiden som räknas?

Gamla vänner.

Nya bekantskaper.

Är det så enkelt?

Den jag minst anar kanske ger mig en hjälpande hand.

Den jag litade på kanske flyr o sprider skit.

Tänk om vänskap är något helt annat.

Kanske handlar det om samhörigheten och förståelse.

Tidlöst.

Kravlöst.

Inte nödvändigtvis hela livet.

Kanske bara nu, just idag.

 

En vän som du.

 

"Det finns massor av saker som jag är välsignad med.

Mina problem har varit få.

Men mest av allt, detta är det bästa:

Att ha en vän som du.

I svåra tider vänner säger,

"Fråga bara, jag finns här för dig".

Men du väntar inte på att jag frågar,

Du bara gör det!

Och jag kan inte tänka på något bättre

än att ha en vän, att vara en vän,

och ha en vän som du".