Funderingar och Tankar

Tycker det är så kul att man fått kontakt med andra bloggare
och så där man verkligen kan följa varandra i var o ens resa.
Dels dela erfarenheter och sedan få tips.
Skönt med ett bollplank kan ja tycka.
En gbp tycker många är fusk att man gör om man pratar öppet om det.
Man får höra vad folk tycker o allt.
Men nej det är inte att få allt serverat genom en viktminskning som många tror
det blir ja så förbannad av att höra.
Genomgår man en gbp så gör man en livsförändring.
Allt genom kost,träning o aktiviteter gör att man förändras.
Dels måste man tänka att man får i sig all näring som man behöver sen
att man tränar är ett plus i kantet då hänger förhoppningsvis huden med så man inte går ner för
fort utan hjälper till att bygga musklerna eller vad man nu tränar.
Själv just nu blir det hantlar hemma sedan promenader o en och en annan cykeltur.
Härligt när man väl märker i kläderna att dom börjar bli stora sedan att man känner sig lättare i
visa situationer.
Tänk om ett år då är man nästa totalförändrad.
Den dagen jag når mitt mål den dagen kommer jag vara så glad av iver.
Det är en lång resa med många upplevelser.
Kom igen nu tjejer och killar.
Kämpa och kämpa så står vi där på målplattan.
Kommer kännas så härligt.

Självförtroende hur får man ett sådant?
Det är den stora frågan det
Har under hela mitt liv haft otroligt dåligt självförtroende.
Det var inte direkt bättre av mobbningen man råkade ut för när man började skolan
och gymnasiet.
Det tryckte ner än mkt.
Till o från då vill man inte leva.
Allt var tufft man fick bita ihop men gick åt helvete tillslut.
Man blev aggrisiv och slogs tillslut för att få ett slut på det hela.
Tror det hela slutade när man började 2an på gymnasiet.
Man slapp höra alla glåpord efter en vart man än gick.
Den lättnaden var enormt skön att kunna gå var som helst utan att höra något negativt.

Nu när man gått ner i vikt har man börjat ändra sig mer o mer om självförtroende
man vågar stå på sig mer man tycker om sig själv då o då.
Man får komplimanger som man har svårt att ta åt sig.
Men en del tar man åt sig av tillslut.
Tufft att ta emot komplimanger för man vill ej ta åt sig av dessa.
Man tror att folk säger saker för att va snälla.
Men nu börjar jag ÄNTLIGEN trivas smått med mig själv.
Det är en skön känsla.
Folk får ta mig för den jag är och för hur jag ser ut.
Passar inte det så har dom absolut inget att hämta hos mig.
Nu är målet att få till ett kanon självförtroende och våga bjuda mer på sig själv.
Gå ut och rocka loss o koppla bort gamla dåliga mobbningstiden och det ena och de andra.
Denna lättnad att känna att man äntligen börjar bli smal och små trivas med sig själv
Det är en otrolig lycka kan ja säga.
En lycka som jag inte känt på flera år.
Nu är det början till ett smalt liv som kommer hålla i i många år.
Kommer aldrig mer vilja bli stor igen.
Så långt ska jag aldrig mer låta det gå.
Nu äre kämpa sig till en smal och smidig figur.
Öppna vingarna och flyga ut i det fria.
Denna otroliga känsla så mäktig




.: Jennie Lenita - 3 barnsmamma :.
2012-02-19 | 08:37:51 | http://jennielenita.blogg.se/
Tack så himla mycket för styrke orden :) Känns bra att läsa sådant, då får man faktiskt mer ork :)



Vad har hänt med din design? :/
.: Heidi :.
2012-02-19 | 15:09:38 | http://bypassoperation.blogg.se/
Tack ska du ha :). Nu ska jag läsa om din resa :)

Håller med om att det är svårt att ta in komplimanger. Oftast känns det som om människor pratar om någon annan än en själv...



.: Jennie Lenita - 3 barnsmamma :.
2012-02-19 | 15:39:42 | http://jennielenita.blogg.se/
Åh, vad tråkigt att det blivit så här :S Kan ju inte vara så roligt att blogga nu eller?



Kram



.: Jennie Lenita - 3 barnsmamma :.
2012-02-19 | 19:31:10 | http://jennielenita.blogg.se/
Ja det tycker jag att du ska göra :) En ny design brukar innebära lite nya tag, man får lite ny inspiration till att blogga ;P