Kväll

Seg kväll
Var iväg ensväng till pappa förut o hämtade lite öl
o prata lite skit.
Passade även på att hämta ljus grejerna jag vann på köp
o säljen.
Riktigt trevlig tjej som hade dom.
Var iväg hos gubbens kompis som köpte hans dator.
Var där en bra stund och prata lite skit o kelade med hans hund.
En anstaff är inte så där jätte förtjust i dom hundarna men kelsjuk var hon
iallafall.
Men ingen hund en annan skulle tänka sig skaffa.
Det är dobermann som gäller i detta hushåll och tjejan som är jack russel så klart.
Men den dagen hon stämplar in då blir de dobermann forever det är en hundras
jag trivs och tycker mkt om.

En kille som slår en tjej hur tänker man då?
När jag har tendens till o bli riktigt förbannad och nån gör sig dum då smäller det
rätt så direkt.
Men varför blir de typ bara liv när en kille slår en tjej?
Det är fegt och det ena och de andra.
Men när en tjej slår en kille ja då blir de inte som stämpel
eller vad man ska säga?
Har själv haft oturen och bli misshandlad tidigare i mitt liv.
Den saken ligger och gnager hela tiden även fast det var flera år sen senast.
Men rädslan finns ju alltid där.
Därför har jag tendens till att aldrig tro på nån kille när han säger att han aldrig kommer slå
en tjej för jag vet när väl den situationen kommer då smäller de och då spelar det inte
nån roll att den person sagt att han aldrig kommer slå en tjej.
Förtroende till såna saker det har jag 0.
Shit happends all the time.
Man läser mkt i tidningar nu på sistonde att det varit misshandel hit och dit.
Men varför är vi kvinnor mer drabbade än män?
Det är min stora fundering.
Nån som har ett bra svar på den frågan?