Förstå!!

Jag älskar dig

Jag försöker leva
mina dagar som vanligt,
men det går inte.
Saknar dig
alldeles för mycket.

Om du går, så brister
mitt hjärta för evigt,
för det är dig jag älskar.

Jag gråter mig till sömns
varje kväll, för jag önskar
att du kunde vara hos mig.

Försök inse,
det är dig jag vill ha.
Det är dig jag
vill leva med.



En liten kärleksdikt
Dina ögon fyller havens djup,
berövar stjärnorna dess glans
Får mig att tappa andan,
som efter en virvlande dans
Dina händer tar bort all smärta,
får mig att rysa av välbehag
Manar till livlighet
och glada upptåg dag för dag

Men det är inte för dessa känslors skull
jag hos dig förbliver
Det är ömheten, tryggheten
och kärleken som mig driver

När nätterna blir alltför ensamma
blundar jag och minns
Allt vad du har sagt och gjort
som gör mig tacksam för att jag finns

För du betyder mer än du kan ana
mitt hjärta slår bara för dig
Samma gamla visa
Jag älskar Dig