Att bara vara

 Vill så gärna få saker gjort hela tiden...som om det skulle minska mitt värde som människa om jag bara "slappar". Men jag har börjat lära mig, och mannen min också. Innan hade han förväntningar på mig att det fixar hon ju ändå...

Lite kloka ord om att vara...

Att bara "VARA" är en ödmjukhet till livet och omgivningen och till andra människor.  

Att lära osss att uppskatta det lilla i livet kommer då att skänka oss dubbel lycka när vi upplever något som ger oss tillfredsställelse och glädje. 
Om vi kan styra våra tankar kan vi lära oss att bli lyckliga och känna glädje i stunden, att känna glädje i mötet med andra människor, att känna glädje över den plats där vi bor, att känna glädje över att vi lever, att vi får ta del av allt det som finns omkring oss och känna glädje över livet som helhet och vi kommer att känna betydligt mer lycka och livsglädje än vad vi tidigare gjort.

Det är du som bestämmer, vad du väljer att tro på, bara du själv.

Det är du som avgör vad som ger inre styrka och vad som får dig att tappa modet. Tron har en väldig kraft.

Du bestämmer själv vad du ska tro att du klarar av och det är tron som styr ditt agerande.

Det är viktigt att du väljer dina egna livssanningar, då dessa fyller dig med energi och stärker din tro på dig själv och på framtiden...