♥♥Dikter till den ja älskar!♥♥

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dessa lagar.
Med dig vill ja följa vinter och vår
och all min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt
och aldrig lämnar jag det åter.
Min lycka är din, din lycka är min
och gråten är min när du gråter

Jag sökte någon jag ville leva med,
men fann någon jag inte kan leva utan..

Det bästa jag kan få 
finns i din famn
att höra din röst
viska mitt namn
En kyss är allt jag önskar
jag behöver inget mer
för det är dig jag älskar
det är bara dig jag ser
Världen kan rasa
och himlen trilla ner,
tills stjärnorna slocknar
vill jag ha mer...

Du finns med mig var jag går
min kärlek din för evigt är
vi är nu och för alltid ett
min innersta kärlek du har
du gör mig hel
allt jag behöver är du
i hjärtat mitt finns du, bara du
att få vara din är min lycka
mitt liv är här och nu
din ömhet stärker min känsla
lyckan ger själslig näring
jag älskar dig, älskling
låt mig alltid få känna så här
är allt jag ber
i hjärtat mitt är allt till fullo

Du är handen
som passar handsken
Du är nallen som man vill krama
Du är den som alltid finns där
när man behöver dej
Du är den som vet fast
inga ord blir sagda
Du är den jag vill ta med mig
på en öde ö
Du är den som stöttar mig
när jag håller på att ramla
Du är den som får mig att sova sött
O det bästa av allt du är bara min
Mitt hjärta tillhör dig, min älskade.
Mina tankar är om dig, min älskade.
Mina drömmar dag och natt är om dig,
min älskade.
Stanna kvar hos mig för alltid nu,
min älskade, du gör mig så lycklig då!