Love

Är kärleken viktig?
För mig är den det.
Fast när är man kär på riktigt?
Liten pojke frågar en flicka
Får jag chans på dig?
Tjejen Svarar oftast, Nej
För pojken duger inte.
Det finns andra Killar som är coolare än honom.
Det är dem hon vill ha
De som dricker och sportar.
Aldrig kommer jag få henne
För jag är för blyg
För osynlig, För normal
Redan första gången jag såg henne
Så blev jag kär i henne,
Pang, på en gång!
Det är vad som menas med ”kärlek vid första ögonkastet”
Fast det blir nog aldrig mer
Än några ögonkast från honom
Inte så länge som han är rädd
Rädd för att det inte ska bli rätt
Att hon ska börja tycka illa om mig
Ganska dumt,
Att kärleken är så tragisk.
Så synd att man inte riktigt vågar.
Ett steg fram, kan ju räcka.
Men ett steg är tufft.
Framför allt när det gäller detta;
Love you!
Två ord med så mycket kraft,
Att de kan krossa ett hjärta.
Varför?
Varför ha två ord med den makten?
De förstör folks liv!
Ingenting men någonstans,
Så känner jag mig just nu.
Men det är ljusare än innan,
Räddningen är nära.
Närmre än någonsin förut.
Tack vare någon, för
Allt kan bli bra, tillslut!




.: VIZLEE :.
2009-05-03 | 22:03:21 | http://vizle.blogg.se/
Vilken mysig text! har du skrivit den själv?
.: Ämmii :.
2009-05-03 | 22:05:10 | http://lemondream.blogg.se/
allt bra?