Tisdag

Blev ingen sovmorgon idag inte.
Upp o hoppa käka frukoist som
beståd av en leverpastjejs macka med gurka.
Smarrigt värre.
Sen iväg på ärenden o möten.
Hem laga mat idag fick det bli
pannbiff,stekt lök sås och potatis vart riktigt smarrigt.
Sen blev det iväg o låna ut bilen som jag får tillbaks imorn.
FÅr se hur rastlös jag blir men äre nåt så
kommer min underbara böna o hämtar mig imorn så blir umgås lite med henne.
Dom ville ha Doris idag för att M va ledig så tjejan stannade kvar där ute.
Blir så glad ser hur glad hon är av att va hos personer hon är uppvuxen med sedan
springa i det fria.
Tjejan är ingen lägenhets hund direkt.
Så kul för henne att hon får springa fritt.
Blev även bjuden på våfflor när jag var där ute.
Smakade riktigt bra må ja säga.
Nu är jag mätt och belåten för kvällen.
Bara humöret som går upp och ner.
Irritation och det ena o de andra.
Går till en gräns sen rinner bägaren över.
Nae nu blir de va barnvakt för det stod visst föräldramöte på schemat ikväll
snäll som man är ställer man ju upp.
Det handlar om att ge och ta.