Knepigt

Rastlös som satan nu!
Men blir försöka sova om en stund.
Så man är utvilad tills imorn.
 
Suttit kollat igenom bloggen sen ja började blogga.
Jävlar vad kul de var se vad man skrev och dels se alla dess olika bilder man laddade upp.
En del fick man nästa en chock på hur man såg hur man såg ut då.
Ursch.
Fick höra idag att ja var visst sötare när jag var tjock?
Öh nä skulle inte tro det va!
Men alla tycker olika.
Jag tog tag i mitt liv gjorde något åt min vikt hade ja inte gjort det så hade ja säkert vart uppe på 130kg nu.
Nej aldrig mer tre siffrigt.
Förstår mig inte på tjocka människor som klaga dom har ont här och där.
Lider av diabetes osv.
Varför inte ta tag i livet och börja må bra?
Men visst det finns dom tjockisar som trivs att vara tjockisar det är ju upp till var och en vad man trivs med.
Alla har vi olika tycke om saker och ting.
Men hade ja vart kvar i den bubblan jag var för några årsen hade ja inte varit den person jag blivit idag.
En person jag idag är nöjd med att jag är.
En tjej med skinn på näsan,säger vad hon tycker och tänker o vågar att bjuda på sig själv.
Förr var man folkskygg,gick aldrig ut hitta på något typ för man inte var bekväm omkring en massa främlingar.
inte ens en tanke på träffa nån främling heller för folk gjorde sina bedömningar hur man såg ut och drog slutsatser efter det lixom.
Men deet är klart förändringarna har väl både sina förr och nackdelar.
Självförtroendet det har jag aldrig haft något direkt men har iallafall blivit något bättre efter viktnedgången.
Men de finns mkt att jobba med där för få ett perfekt sådant.
Inte lika lätt irriterande längre och långsynt som man dessvärre var förr.
Skratt glad har man alltid varit men blivit att man vågat öppna käften skoja och skämta mer med okända.
Tycker till o med roligt träffa nytt folk och slänga käft med det fanns inte ens med på kartan förr.
Jag levde i min lilla bubbla för mig själv och mina närmaste.
 
Vänner har kommit och gått med åren!
En del saknar man och en del inte ett skit.
Man har gjort både lätta och jobbiga val.
Men som sagt dom som finns kvar idag dom vet man är sina ordentliga vänner.
Otrolig skön känsla veta det,hellre få ordentliga en massa skit som bara finns där för sympati eller behöver hjälp.